Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1183
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNorkhairani Abdul Rawien_US
dc.contributor.authorMohd Nazri Muhayiddinen_US
dc.contributor.authorNoor Halil Ismailen_US
dc.contributor.authorSiti Norhidayah Mat Hussinen_US
dc.contributor.authorHasni Hassanen_US
dc.contributor.authorMuhammad Syuhairi Zakariaen_US
dc.date.accessioned2021-04-20T09:36:40Z-
dc.date.available2021-04-20T09:36:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.isbn9789672226567-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1183-
dc.descriptionOthersen_US
dc.description.abstractPenawaran kursus kokurikulum di IPT mempunyai hasrat, matlamat dan objektif tertentu. Seperti yang dibincangkan dalam bab-bab sebelum ini, hasrat pendidikan kebangsaan adalah untuk menghasilkan insan yang mempunyai kesimbangan dari aspek Jasmani, Emosi, Rohani dan Intelek (JERI) atau holistik untuk berdaya saing pada peringkat global. Falsafah Pendidikan Kebangsaan telah diterjemahkan dalam Pelan Strategik Pengajian Tinggi Negara (PSPTN) yang telah dimulakan pada tahun 2007 (Kementerian Pengajian Tinggi, 2007). PSPTN dibahagikan kepada empat (4) fasa yang setiap satunya mempunyai fokus yang tertentu.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherPenerbit UMPen_US
dc.subjectKokurikulumen_US
dc.subjectKemahiran Insaniahen_US
dc.titlePenaksiran Kursus Kokurikulumen_US
dc.typeNationalen_US
dc.description.page111-134en_US
dc.volume1en_US
dc.title.titleofbookKokurikulum dan Pembangunan Mahasiswa Holistiken_US
dc.description.typeChapter in Booken_US
item.languageiso639-1other-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeNational-
Appears in Collections:Book Sections (Others) - FKP
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.