Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4746
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMohd Asrul Hery Ibrahimen_US
dc.contributor.authorHazriah Hasanen_US
dc.contributor.authorAhmad Ridhuwan Abdullahen_US
dc.date.accessioned2023-08-09T08:38:27Z-
dc.date.available2023-08-09T08:38:27Z-
dc.date.issued2023-01-26-
dc.identifier.issn2948-5037-
dc.identifier.urihttps://caknawan.umk.edu.my/pemasaran-digital-dari-local-ke-global-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4746-
dc.descriptionOthersen_US
dc.description.abstractPemasaran digital adalah istilah luas yang merujuk kepada pelbagai teknik promosi yang digunakan untuk mencapai pelanggan melalui teknologi digital. Pemasaran digital disertakan dengan pemilihan pelbagai taktik perkhidmatan, produk dan jenama pemasaran, terutama menggunakan Internet sebagai medium promosi teras, sebagai tambahan kepada TV dan radio mudah alih dan tradisional. Pelbagai platform yang digunakan dalam pemasaran digital seperti Facebook Ads, Search Engine Optimization, Google Ads, Instagram, Youtube, Alibaba, Lazada, Shopee dan lain-lain lagi. Kelebihan utama pemasaran digital ialah capaian yang lebih meluas, bukan sahaja tertumpu di kawasan setempat atau dalam negara, tetapi juga boleh sehingga ke luar negara. Ini secara tidak langsung akan membantu usahawan Malaysia untuk menembusi pasaran luar negara. Walau bagaimanapun, untuk mengeksport barangan ke luar negara, usahawan Malaysia memerlukan sokongan daripada pihak kerajaan untuk memastikan mereka menjadi pengeksport yang berjaya.en_US
dc.publisherFakulti Keusahawanan dan Perniagaanen_US
dc.relation.ispartofCaknawanen_US
dc.titlePemasaran digital dari lokal ke globalen_US
dc.typeNationalen_US
dc.volume2(1)en_US
dc.description.typeArticle in Magazine/Newsletter/Bulletin/Newspaperen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairetypeNational-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.deptUniversiti Malaysia Kelantan-
crisitem.author.deptUniversiti Malaysia Kelantan-
crisitem.author.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4381-5851-
Appears in Collections:Faculty of Entrepreneurship and Business - Other Publication
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.