Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/4073
Title: 4 Alternatif Pengurusan Bayaran Pelanggan Kepada Peniaga Atas Talian
Authors: Zul Karami Che Musa 
Ahmad Syakir Junoh @ Ismail 
Zuraimi Abdul Aziz 
Mahathir Muhamad 
Muhammad Naqib Mat Yunoh 
Issue Date: 1-Sep-2022
Publisher: Caknawan Fakulti Keusahawanan dan Perniagaan
Journal: Caknawan 
Abstract: 
Peniaga yang mempromosikan produk mereka melalui sosial media pastinya berdepan dengan masalah penerimaan bayaran daripada pelanggan. Kaedah yang digunakan oleh peniaga bermula daripada pelanggan mengemukakan bukti dalam bentuk slip bayaran transfer onlinesama ada perbankan online atau ewallet. Seterusnya peniaga akan membuka halaman perbankan online atau ewallet secara manual untuk tujuan pengesaan. Walaupun cara ini juga tidak memerlukan sebarang kos, namun keadaan ini memerlukan komitmen dalam merekod transaksi ke tempat lain bagi analisis jualan. Tambahan pula, peniaga perlu bersusah payah mengumpul dan menyusun balik rekod jualan dalam satu tempat seperti dalam perisian Microsoft Excel.
Description: 
Others
URI: http://hdl.handle.net/123456789/4073
ISSN: 2948-5037
Appears in Collections:Faculty of Entrepreneurship and Business - Other Publication

Files in This Item:
File Description SizeFormat
4 ALTERNATIF PENGURUSAN BAYARAN PELANGGAN KEPADA PENIAGA ATAS TALIAN.pdf392.49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.